This is not an official website of the LDS Church.
Language:
Please Donate
Welcome Guest Login or Signup » LOGOUT

Go Back   LDS Mormon Forums > Non-English Forums > Suomalainen Keskustelupalsta

Notices

Reply

LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1 (permalink)  
Old 06-22-2008, 11:16 PM
Member

Laughs: 0
Got Laughs 0 Times in 0 Posts
Default Tapa tutkia

Olen saanut varmuuden Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkosta, kun olen noudattanut tällaisia periaatteita tutkimisessani.
Tarvitsin ja tarvitsen edelleen viisautta. Sitä on luvattu meille kaikille. Sitä rukoili myös Joseph Smith. Tätä rukousta seurasi hänen ensimmäinen näkynsä:
"Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta. Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, jota tuuli ajaa sinne tänne."(Jaak. 1:5-6)

Mormonin kirjassa on lupaus:
"Ja kun te nämä saatte, minä kehottaisin teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä totuuden Pyhän Hengen voimalla." (Moroni 10:6)
Minulle varmuus Mormonin kirjasta tuli vähitellen. Ensimmäinen havaintoni oli, ettei kukaan ala kirjoitta sellaista kirjaa petosmielessä – siis?

Kun tutkin edelleen, löysin tämän helmen Mormonin kirjasta:
"Nyt, kuten sanoin uskosta - että se ei ollut täydellistä tietoa - aivan samoin on minun sanojeni laita. Te ette voi aluksi tietää niiden olevan täydellisen varmasti totta, sen enempää kuin usko on täydellistä tietoa.
Mutta katso, jos te heräätte ja herätätte kykynne, jopa niin että kokeilette sanojani, ja osoittaisitte vähäsen uskoa, niin, vaikka ette voisi enempää kuin haluta uskoa, antakaa tämän halun tehdä työtä itsessänne, kunnes uskotte sillä tavalla, että voitte antaa sijaa osalle sanoistani.
Nyt, vertaamme sanaa siemeneen. Nyt, jos te annatte sijaa, niin että sydämeenne voidaan kylvää siemen, katso, jos se on oikea siemen eli hyvä siemen, jos te ette epäuskollanne heitä sitä pois, niin että vastustatte Herran Henkeä, katso, se alkaa paisua teidän rinnassanne, ja kun te tunnette nämä paisumisen liikkeet, te alatte sanoa itsellenne: Tämän täytyy olla hyvä, sillä se alkaa avartaa sieluani; niin, se alkaa valaista ymmärrystäni, niin, se olkaa olla minusta ihana."
Alma 32:26-28.

Toivotan tutkimisen iloa ja hengellisiä hetkiä Mormonin kirjan parissa!

(Allekirjoituksena oma nimi sekä yhteystiedot)
Reply With Quote
The Following 2 Users Say Thank You to Mikael For This Useful Post:
Mailis (06-23-2008), Vanhin (06-23-2008)
  #2 (permalink)  
Old 06-23-2008, 05:55 AM
Member

Tuota edellä olevaa tekstiä olen käyttänyt Mormonin kirjan liitteenä. kun olen antanut kirjan jollekin.
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Old 06-23-2008, 07:16 AM
Unski1's Avatar
Senior Member

Default Mormonin Kirjan antaminen.

On todella tärkeää liittää mukaan oma todistus. Näin meitä on kehotettu. Myös aikanaan lähetyssaarnaajat kehottivat tutkijaa aloittamaan MK:n lukemisen kolmannesta Nefistä. Nuo antamasi kohdat ovat olleet monelle käännynnäiselle hyvin rakkaita. Parhaita käännynnäisiä ovat ne, jotka ovat itse etsineet totuutta vaikka eivät ole vielä kuulleet kirkostamme.

Näin oli myös Juhannuspäivänä seurakunnassamme kastetun veljen laita. Hän todisti kuinka Jumala johdatti kirkkomme jäsenen hänen luokseen kun hän oli rukouksessa etsinyt oikeaa uskoa elämäänsä. Näitä kokemuksia on varmasti paljon. Se on kuitenkin hyvä todistus siitä, että vilpittömien ihmisten rukoukset kuullaan ja niihin vastataan. Tuolla Suomi24- palstalla joku vastasi mielestäni hyvin exmoron kommenttiin kun hän väitti ettei saanut vastausta oikeasta kirkosta. Tässä vastauksessa todettiin jotain tähän tapaan. Me ei välttämättä saada vastausta helpolla koska se voisi vaikuttaa vapaan tahdon toteuttamiseen. Meidän tulee ponnistella ja osoittaa vilpitön uskomme ennenkuin voimme saada vastauksia Herralta.
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to Unski1 For This Useful Post:
Mailis (06-23-2008)
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules